Man kan anvende en dagsorden til at sætte en ramme for, samt struktur på, primærtiden. På denne måde bliver primærtiden gennemskuelig for eleven, og tiden bliver disponeret.

Aktuelt: I starten af primærtiden, kan man gennemgå den forgangne uge med eleven. Måske er der noget særligt, der optager eleven, som han/hun gerne vil drøfte, eller måske er der sket noget, som han/hun har behov for at vende med sin primær.

Skema/forberedelse: Her kan man gennemgå og drøfte elevens skema, samt eventuelle kommende ændringer i elevens dagligdag på Basen.

Aktivitet: Hvis eleven har energi til det, kan man tale om et konkret behandlingsmål eller lave en SoS sammen med eleven. Har eleven ikke energi til dette, kan man evt. spille UNO (eller et andet spil), se skøre videoer på nettet eller lave en anden aktivitet, som eleven har lyst til. Punktet afhænger af situationen og kan betragtes som en buffer.

Eventuelt og Tak for i dag: De afsluttende punkter på dagsordenen kan bruges til at opsummere primærsamtalen, og herunder fremhæve de positive oplevelser, som underviseren tager med sig fra samtalen med eleven.

Man kan selv, i samarbejde med eleven, designe dagsordenen for primærtiden, f.eks. ved brug af billeder, smileys, ikoner eller andet som giver mening for den enkelte elev.

Dagsordenen kan hentes her.