EU har skærpet kravene til, hvordan virksomheder behandler personoplysninger, med de nye persondataregler som trådte i kraft d. 25. maj 2018. De nye regler findes i Databeskyttelsesforordningen (GDPR), som har til formål at beskytte borgere endnu bedre, når virksomheder håndterer deres oplysninger.
Da kommunikation omkring elever klassificeres som udveksling af personfølsomme oplysninger, har vi ændret vores procedurer på Basen, således at vores kommunikationsveje lever op til persondatareglerne.
For skriftlig kommunikation mellem forældre og Basen, anbefales det at foregå via beskedsystemet i Skoleintra, som alle forældre har adgang til. Har man glemt koden til systemet, kontaktes skolesekretæren, som vil sørge for at rekvirere en ny kode og dermed adgang til Skoleintra. Beskederne i Skoleintra skal træde i stedet for kommunikation via e-mail.
Der er fortsat mulighed for at bruge SMS som kontaktform. Dette forudsat at SMS’er slettes fra telefonen når de er læst, og evt. noteret i elevens klasselog.
For skriftlig kommunikation mellem elever og Basen gælder det ligeledes, at SMS’er skal slettes fra telefonen når de er læst, og evt. noteret i elevens klasselog.